وبلاگ تخصصی حقوق بین الملل عمومی (یونیفا)

وبلاگ تخصصی حقوق بین الملل عمومی (یونیفا)

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت ارشاد ثبت شده است . هر گونه سوء استفاده موجب مسوولیت مدنی و کیفری است .

در ساعت 45/10 شب روز پنجشنبه مورخ 18/3/1391 در ناحیه آسمان شمال منطقه بناب (واقع در شمالغرب کشور و در جنوب شرقی دریاچه ارومیه) پدیده نوری ناشناخته ای بمدت 15 دقیقه فضای شهرستان بناب را پر نمود. این پدیده ناشناخته ابتدا از یک نقطه نورانی که به تدریج به دو قسمت تبدیل شد بمانند افشره ای صحنه بسیار جالب و زیبایی با رنگ سفید را تشکیل داد. بموازات گسترش دنباله افشره آن نقطه نورانی مرکز دایره ای آن نیز بزرگتر شد. در ابتدا بنظر می رسد که ستاره دنباله داری در حال نورافشانی است. بتدریج نور این پدیده کل شمال منطقه را پر نمود که از نوع بی نظیری به حساب می آمد که از سوی تعدادی از مردم نیز مشاهده و گزارش گردید. بنظر می رسد وسعت و عظمت این پدیده نورانی در سایر شهرها نیز رویت شده باشد. هنوز هیچ دلیل و علتی برای پیدایش این پدیده ناشناخته از سوی هیچ مقام رسمی ذکر نگردیده و در صورت بررسی و اطلاعات اضافی دیگر به اطلاع دانشجویان درس حقوق فضا اعلام خواهد گردید. در لحظه حادثه 7 نفر صحت این پدیده را تائید نمودند.

ساعتی بعد گزارش هایی از برخی استانهای کشور نیز واصل گردید که این پدیده با رنگ های مختلف در آن نواحی مشاهده شده است. به گزارش خبرگزاری های محلی و رسمی، این پدیده از شهرهای کرمانشاه، تهران، همدان، زنجان نيز رويت شده و محل اتفاق آن در خارج از لایه های جو بوده است. تحقیقات در زمینه علت و چگونگی حادثه ادامه دارد و هیچ نهاد یا فرد مسئولی در این زمینه اظهار نظر خاصی ننموده است.

ساعت 14 روز جمعه: خبرگزاری های رسمی جهان اعلام نظر نمودند:

ماهیت منشا پدیده نوری مشاهده شده در آسمان اروپا و خاورمیانه که با هراس مردم ایران و برخی کشورهای خاورمیانه همراه بود، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، حوالی شامگاه پنج‌شنبه 18 خردادماه با پدیدار شدن نوری ناشناخته در خاورمیانه و قسمتی از شرق اروپا، مردم این کشورها وحشت کرده و گروهی نیز از بیم نزدیک شدن موجودات بیگانه فضایی به کره زمین، خانه‌هایشان را ترک کرده و در خیابان‌ها تجمع کردند.

به گزارش همين راديو و بر اساس اخبار منتشر شده، بیش‌ترین هراس در ایران ایجاد شده به طوری که ایرانیان از ساعت 22:18 در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس شهر خود مشاهده شدن نور ناشناخته (UFO) در آسمان را گزارش کردند. همچنین پلیس اسرائیل و  اردن نیز اعلام کرده اند مشاهده این نور که حوالی ساعت 20:45 به وقت محلی در این کشور ها رخ داده و به مدت 10 دقیقه پایدار بوده، با نگرانی شدید مردم و ترس آن‌ها از آغاز جنگ همراه بوده است.

به دنبال گسترده شدن دایره مناطق تحت تاثیر این رخداد و همچنین افزایش کنجکاوی کاربران شبکه‌های اجتماعی از سراسر جهان درباره منشا پدیده نوری ناشناخته، بامداد جمعه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو، یک موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدید را آزمایش کرده است. طبق گزارش‌ها، این موشک با نام RS-12M از سری TOPOL-M بوده و با موفقیت در هدف مورد نظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.

سایت رسمی راديو بين الملل چين اعلام نمود که دقایقی پس از انتشار این خبر، ستاد پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی ایران نیز بدون اشاره به نور مشاهده شده در آسمان و پرتاب آزمایشی موشک روسی، از اجرای موفقیت‌آمیز یک رزمایش پدافندی غافلگیرانه برای محک زدن آمادگی پدافندهای این کشور خبر داد.

اکنون با وجود مطرح شدن فرضیه‌های مختلف و ادامه کنجکاوی عمومی در کشورهای حوزه این رخداد، هنوز ناسا و دیگر سازمان‌های مرجع و بین‌المللی هوا و فضا درباره آن گزارشی منتشر نکرده‌اند. با این حال، گروهی از اخترشناسان با اشاره به پراکندگی نقاط دید که تقریبا در یک نیم‌کره کامل بوده است، بر وجود منشا آن در فاصله‌ای بسیار بالاتر از جو زمین تاکید دارند.


نویسنده: یعقوب سلامتی ׀ تاریخ: جمعه 19 خرداد 1391برچسب:پدیده ناشناخته, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , iraninternationallaw.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com

پیچک